piątek, 4 kwietnia 2014

Mini MOSS GARDEN- część większego projektu-DIY

Witajcie, Kochani:)
Gdybym powiedziała,że znowu się zakochałam,
moglibyście powiedzieć,żem niestała
w uczuciach;-)
Do MKM jak najbardziej stała, do projektów NIE !
Od dawna chodził za mną ogród z mchu.
W poprzednim poście użyłam go dużo
do aranżacji wielkanocnego wnętrza.
Wszyscy zapewne lubimy wszelkie miniatury...
Maleńkie terraria, które są tematem tego postu,
są łatwe do wykonania i co ważne
nie potrzebują zbyt wiele miejsca do ekspozycji,
a cieszą oczy...
Do wykonania ich potrzebne będą:
-szklane naczynia
-żwir lub małe kamyczki
-suchy mech
-ziemia( ja użyłam kompostowej)
-świeży mech
-dekoracje-ja użyłam domków
z korka 
oraz dziurki od klucza wyciętej też z korka


Na dno naczynia wsypujemy umyte uprzednio kamyki,
następnie układamy na nie warstwę suchego mchu,
potem warstwę ziemi, w której możemy posadzić
małe, roślinki lubiące  wilgoć- fiołki, bluszcz
itp.; ostatnia warstwę stanowi mech świeży, który uciskamy lekko 
do podłoża za pomoca drewnianej łyżki( w większych
naczyniach ręką)
Jeśli naczynie jest zamykane, nie wymaga tak 
częstego zraszania, jeśli otwarte, zraszamy w miarę potrzeby.
A oto efekty moich porannych działań:
\



Jako,że miałam problemy z utrzymaniem
wilgotności dla roślin w muszlach,
podwieszany ogródek znalazł się 
w słoiku...








Na koniec, pozostając jednak nadal
w tematyce mchu, domek dla trolla.
mam nadzieję,że Janek będzie zachwycony:-)



Troll jak widać, mieszka pod "4c"


i ma dużą amforę z małym przywrotnikiem
...
Kiedy roślinka zbyt się rozrośnie,
trzeba będzie wymienić ją na inną:)

Samych dobrych, słonecznych chwil
Wam Wszystkim życzę:))*

Wasza M.Arta
















25 komentarzy:

  1. Trzymasz w domu trolla? :)
    Świetnie to "zielsko" wygląda, mam nadzieję, że starczy mi samozaparcia aby troszkę kiedyś zmałpować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta, tak- ma 4,5 roku, chodzi do przeszkola i może...zamieszka pod "4c"?

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dzięki, całkiem mi sie przyjemnie dekorowało....

      Usuń
  3. Jestem pod takim wrażeniem, że mowę mi odjęło. Masz taki dar do wszelkich dekoracji, ze najlepiej zajmij się tym profesjonalnie. Cuda zamknięte w pojemnikach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a mnie, Danusiu po takich pochwałach...
      Serdecznie dziękuję za miłe słowa:))*
      Buziaki

      Usuń
  4. Piękne, prezentują się niesamowicie :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne! Kompozycje roślinne są boskie w Twoim wydaniu:). Masz super wyczucie estetyki:)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  6. marto TY kobieto o wielu pomysłach i duzych pokaldach miłości i zdolnosci
    świetne sa !
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłe dla oka, nie powiem...
      Uściski

      Usuń
  7. Rewelacyjnie, piekny ogrodek, a domek z mchem przeuroczy:) Milego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Domek dla trolla świetny ale ogródki z mchu rewelacja:)

    OdpowiedzUsuń
  9. rewelacja! ale mnie zainspirowalaś, zrobie sobie cos podobnego, dzieki!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapraszam do powstającego spisu blogów. spisiocenablogspot.com pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Bajka !!! Bardzo mi się to podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Martuniu cudowności wszystko - powiedz mi dlaczego masz pecha ? napisz mi na meilu dokładniej kochana to zgłosze ten problem do bloggera buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to problem z moim komputerem, jest przeładowany;dziś wyrzuciłam sporo z niego, może będzie lepiej...
      Serdeczności, Marii:)

      Usuń
  13. Jejku,jejku jakie śliczności;)Coś sobie wykombinuję;)Ten domek dla Trolla extra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. witaj
    zapisałaś się do mnie na CANDY ale niestety nie mogę znaleźć u Ciebie banerka do mojej zabawy :(
    pozdrowienia
    Weronka
    www.radosna-tworczosc-weronki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ależ to piękne! Jestem pod ogromnym wrażeniem :)))
    Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakie cudne - roślinki w szkiełkach, których mam całe mnóstwo, ale brakowało twoich pomysłów i dobrej ręki do roślin!!!
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo pozostawione przez Was w komentarzach, za czas
postom poświęcony...:)