niedziela, 19 sierpnia 2012

Kolekcje retro - bramy i okucia

 

Witam wszystkich:)
Dziś chciałbym podzielić się z Wami detalamiryciny na którą trafiłam
przypadkiem.
Detale zawarte na niej wprawiły mnie w zdumienie i zachwyt.
W dobie wszędobylskiego plastiku, budynków ze szkła i aluminium,prostych brył bez zbędnych(?)ozdobników,
takie zdobienie zmusza do refleksji nad nieskończoną wyobraźnią
człowieka ,który żył dziesiątki lat przed nami,chylimy czoła przed ich jakże
silną potrzebą zdobienia swego otoczenia, a my - cóż - z tęsknotą zwracamy oczy
w ich stronę

Piękne, niezwykłe
czy zgodzicie się ze mną, że nie ma  w nich
niczego zwykłego?
Jeszcze na koniec  mały kolaż ze
wszystkimi
detalami
A teraz kilka zdjęć z zamku Książ,
czeskiego Krumlova,
oraz
Pragi




Miłego dnia:)
Lubicie te klimaty ?






5 komentarzy:

  1. Piękne ryciny człowiek lubi otaczać się pięknymi rzeczami bardzo mi się podobają :)
    Też zwiedzając różne zakątki podziwiam zdobienia na bramach , drzwiach , oknach ...
    pozdrawiam
    Ag

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne ryciny. Tez mam czasem potrzebę coś przyozdobić. Kiedyś bramy, drzwi, okna zdobili prawdziwi artyści :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Och, ja bardzo lubię! Widać kunszt i artyzm w tych przedmiotach. Piknie to zestawiłaś. Ja też zachwycam się takimi detalami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Heh - kiedyś drzwi, a nawet klamka w wygódce były unikalnym arcydziełem.
    Dziś "wybitne dzieła" nowoczesnych artystuff sprowadzają się do sikania na krzyże..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albo zamykania zdechłego ptaka w kubiku ze szkła z muchą wewnątrz...
      Widziałam takie "dzieło sztuki"w podziemiach zamku w moim ukochanym Czeskim Krumlovie...

      Usuń

Dziękuję za każde słowo pozostawione przez Was w komentarzach, za czas
postom poświęcony...:)