sobota, 27 września 2014

DIY.Kopertówka na poprawę nastroju :-) Tutorial.


Witajcie, Kochani:-)
Co by nie powiedzieć, prawda jest taka,
że nowa fryzura, ciuszek, czy torebka
potrafią zdziałać cuda z naszym nastrojem,
szczególnie, kiedy tak pada deszcz,
jak w ostatnich dniach...
By mój minorowy nastrój uległ poprawie,
popełniłam torebkę kopertówkę.
A co!
W trakcie szycia wykonałam parę zdjęć.
Może komuś się przyda  ten mini kursik... 
Co prawda żadna ze mnie krawcowa,
ale uszycie tej torebeczki jest
naprawdę bardzo łatwe,
wiec myślę,że każdy sobie poradzi .
Do wykonania niej potrzebne będą:
(należy dodać zapas na szwy)

-pasek tkaniny w róże o wym 50x34 cm
-pasek tkaniny w kratkę na podszewkę 
o wym 40x34 cm
oraz 10x34 
-pasek tk.w róże na kieszonkę 20x8 cm
-płótno z klejem do usztywnienia-30 cm
-filc  biały o wym 34x60 cm


Wyciąć potrzebne kawałki tkanin,
na materiał w róże naprasować usztywnienie
za pomocą żelazka,
na większym kawałku podszewki
przyszywamy kieszonkę
następnie przyszyć większy i mniejszy kawałek podszewki
na prawej  stronie tkaniny wierzchniej(kieszonką do dołu),przewinąć na prawą,
nie zszywać po środku, dopóki nie 
przyszyjemy zapięcia i nie 
wsuniemy filcu.
Ja wybrałam zapięcie na  taśmę rzepową,
 którą wycięłam  w kształcie serduszka .


Tak wygląda wnętrze torebki  po przewinięciu
jeszcze przed zeszyciem.

Składamy , koniecznie fastrygujemy
i zszywamy torebkę po bokach.

Wsuwamy filc do wnętrza,
no i teraz jest ten moment, kiedy 
powinno się zamontować zapięcie
 (magnesowe, albo na rzep)
No i gotowe!
W pierwotnej wersji miałam doszyć jeszcze 
różyczkę z kratki.
Podaję więc sposób jej wykonania.

Ważne są nacięcia w miejscach przewężeń,
inaczej fale nie będą się dobrze układały.


Ale uwaga, bo łatwo można przeciąć szwy!
olejny etap to przewrócenie na prawa stronę.




A teraz należy wyprasować...


i zwijać ,
obracając przyszywać...


W trakcie tworzenia różyczki
zdecydowałam,że jednak
 nie przyszyję jej do torebki.
A Wy jak sądzicie?
Przyszyć, czy zostawić kopertówkę
bez zbędnych dekoracji?

Miłego weekendu:-)

Wasza M.Arta






20 komentarzy:

  1. No to mi Martuś naprawdę nastrój poprawiłaś dziękuję kopertówka jest cudowna więc pomysł na pewno wykorzystam ale bardzo się cieszę że pokazałaś jak zrobić tę ozdobną różę - no i napisz coś tam mi na priv jak się u ciebei teraz lepiej czy gorzej bo się nie odzywasz - a ja jakoś nie mam odwagi ci przeszkadzać - buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, Marii.
      Ciesze się,ze kursik się przydał:-)
      Zbiorę się i napiszę, któregoś dnia...
      Buziaki

      Usuń
  2. świetny kursik, kopertówka cudna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. PRZEUROCZA!!! Super kursik. Rozyczka sliczna, ale ja jednak zostawilabym bez:) Pozdrawiam Martusiu bardzo serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie tak zrobiłam!
      I ja Ciebie Kamilko pozdrawiam najserdeczniej:)

      Usuń
  4. Kopertówka śliczna i autorska;) Cóż ,,,,może kiedyś na razie jestem zależna od dużych toreb;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. autorska mówisz...Hmmm, tak sie właśnie czułam, kiedy paradowałam z nią po mieście..
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. świetna kopertówka!! super tutorial!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna kopertówka i piękny materiał. Tak cudna torebka nawet oglądającym poprawia humor. Ja bym do kwiatka doszyła zapinkę i w zależności od nastroju przypinała do torebki, lub bransoletki czy bluzki :)
    Pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł z ta dopinką.
      Dzięki:-)

      serdeczności

      Usuń
  7. Kopertówka jest piekna sama w sobie, nie dodawałabym juz ozdobnikÓw.Kursik świetny, pozdrawiam ciepŁo,Jola

    OdpowiedzUsuń
  8. Suuper kursik :) Kopertowka sama w sobie z tymi rozyczkami jest Sliczna i nic wiecej jej nie trzeba :)
    Zapraszam Cie Serdecznie na moje Kocie Candy :) I Zycze Milej Niedzieli :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jedno wiem! W życiu nie uszyję. Zazdroszczę cierpliwości, no i kopertówki.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  10. Kopertówek nigdy za mało :) Tej kwiecistej już nic nie brakuje, dobrze, że zrezygnowałaś z kwiatka. Przerób go na broszkę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ładna - bez ozdobników moim zdaniem lepsza _ pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kopertówka bardzo ciekawa... lubię motywy różane :) I nawet bez dodatkowych ozdób wygląda świetnie.
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. zdecydowanie lepiej wygląda bez różyczki...i tak już jest bardzo strojna

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo pozostawione przez Was w komentarzach, za czas
postom poświęcony...:)