poniedziałek, 23 września 2013

jesienne aranżacje i tutorial jak wykonać wianek z jarzębiny


Witajcie Kochani:-))
Przy wykonywaniu zdjęć do obrazkowego tutka
o który prosiłyście mnie
przy poście o wianku jarzębinowym,
powstała jesienna aranżacja,
zdominowana przez dwa główne kolory-
turkus i intensywny pomarańczowy.
Z reguły preferuję biel,
ale zdarzają się odstępstwa od niej
w moich aranżacjach.
Tak się właśnie stało
wczoraj przy dekorowaniu
wejścia do domu:-)










Być może dekoracja wyda się komuś zbyt krzykliwa,
ale mnie się przekornie podoba,
tym bardziej,że wkrótce przed nami
okres, w którym dominować będą
zgoła inne kolory,szaro-bure
i nijakie...
Potem będzie całkiem biało,
ale o tym na razie szaaaa...
Wracając do wianka z jarzębiny-
przygotowałam dla Was
kursik w formie obrazków.


Po ścięciu gałązek brzozowych
splatam je w warkocz,
lub jedynie skręcam,
zwiazuję sznurkiem lub drutem,
usuwam liście(dopiero teraz)
po czym szykuję baldachy jarzębiny
z których również usuwam liście.
Jarzębinę przytwierdzam , oplatając
sznurkiem , by nadać im bardziej zwięzły ształt,
a zdrewniałe końcówki staram się
umieścić między splecionymi gałązkami
brzozowymi, stanowiącymi szkielet wianka.
Do mojego wianka użyłam około
60 baldachów jarzębiny.
Ważne jest, aby ściśle przytwierdzać
je do podstawy wianka tak,
by uzyskać jak najbardziej regularny kształt.
Wianek taki jest ciężki,
więc nadaje się raczej do oparcia o coś 
niż do powieszenia.

Gotowe:-)

Mam nadzieję,że pomogłam:-))

Miłej jesieni, pełnej kolorów
i słońca
  życzę Wam Wszystkim:-))





35 komentarzy:

  1. Genialny pomysł, taki kolorowy idealny na dni takie jak dzisiejszy, od razu zaczyna się chcieć coś robić ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie słowa motywują mnie do dalszych działań-))
      Dziękuję, Pawle i pozdrawiam

      Usuń
  2. Fajne nauki:))) Ja mam z jarzębiną tylko jeden problem, za szybko więdnie:)))
    Cudne aranzacje!

    OdpowiedzUsuń
  3. W przepisie zabrakło kilograma cierpliwości!
    Pomysł z zastosowaniem brzozy ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne jesienne dekoracje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wianej zachwycił mnie już za pierwszym razem ;-))) Choć jakoś bardziej ten drugi ;-)))
    A ozdoby nie ą wcale krzykliwe...
    Są piękne i robione przez Ciebie z miłością...
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Trochę miałam obaw,że psy mi ja zrujnują,ale tak się nie stało...
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. dziękuję za pokaz super wianki umiem pleść ale z jarzębiny będzie trudniej przez kuleczki - więc raczej skorzystam z drzewka w doniczce bo jest bardzo oryginalna wianek jest cudny ale nie mam gdzie powiesić ciepło pozdrawiam Maria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drzewko tez bardzo prosto się robi...
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. piękny wianek!wszystko piękne:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie kolory w taką ponurą pogodę jak jest tej jesieni to strzał w 10 :))) Wianek pięknie się prezentuje, aż szkoda, że u mnie nie ma nigdzie jarzębiny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne jesienne dekoracje:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny. Zrobię jak nic w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko się pospiesz, bo wkrótce jarzębina zniknie z drzew!

      Usuń
  12. Ale świetna aranżacja i cudnie kolorowa - genialne:)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne jesienne dekoracje ! Jesień niesie ze sobą mnóstwo kolorów więc nie da się od nich uciec nawet jeśli kochamy biel:)
    Wianek jarzębinowy cudny - szkoda tylko że jarzębina,która rośnie niedaleko mojego domu jest już obrana z owocków.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, co- moja ta , rosnaca koło domu też obrana zowoców, ale znalazłam inne drzewa blisko mojej pracy- nie jest to zwykła jarzebina a jarząb szwedzki- ma większe owoce i dłuzej jest na drzewie- widziałam je nawet zimą- u wielkiej radosci drozdów...
      Serdecznosci

      Usuń
  14. Jesienne dekoracje cieszą oko, jak mało które.
    Ciepło pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może dlatego,że mamy świadomość przemijania większą niż w inne pory roku...
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  15. wianek jest cudny, taaki czerwony.
    W ogóle pięknie u ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ze nie zawsze taki będzie...
      ale co jest na zawsze...

      Usuń
  16. Jarzębinowy wieniec wspaniały !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo pozostawione przez Was w komentarzach, za czas
postom poświęcony...:)