poniedziałek, 7 września 2015

DIY-skórzane buty dla lalki -tutorial


Witajcie, kochani:)
Dziś podzielę się z Wami informacjami
jak samodzielnie wykonać buty dla lalki.
Wychodząc z założenia,że nie święci garnki lepią,
pokażę Wam w małym kursiku obrazkowym,
ja je wykonać:)
Po obrysowaniu stopy lalki,musimy nieco
ten zarys powiększyć.


profilujemy za pomocą kartki "nosek" buta,


owinąwszy stopę fiolą stretczową
modelujemy zarys 1/3 stopy Z masy papierowej,

na każdy but z osobna,

i pozostawiamy do wyschnięcia
(można wysuszyć w kuchence lub piekarniku
w niskiej  temperaturze )

Wycinamy elementy buta ze skóry

(dermy lub grubej tkaniny)
bazując na wykonanych wcześniej z papieru formach,
uwzględniając dodatek na szwy.


Na zdjeciu powyżej widać  podeszwy, wykonane 
z zabarwionej na turkusowo masy papierowej,
  których to ostatecznie nie użyłam
na spody butów,
niemniej jest to pomysł, który może się
komuś przydać:)
Poniżej na zdjęciu widoczne gotowe
cholewki buta- zwróćcie uwagę
na zaakrąglenie w 1/3 dolnej części.





Poniżej język przyszyty do "noska"
i całość przyklejona klejem butapren do podeszwy.
Jak się dokładnie przyjrzycie, widać o ile przedłużyłam
samą podeszwę, bo nie wychodziły mi
zbyt dobre proporcje z krótszą :)



Zasada przy klejeniu butaprenem jest taka,
że smarujemy nim obydwie powierzchnie,
czekamy aż nieco przeschną( zaczynają się ciągnąc nitki)
i dopiero je łączymy, dociskając.
Klej ten daje możliwość korekty, zanim wyschnie
można jeszcze coś poprawić, odrywajac
i dokładajac ponownie nieco kleju. 





Jak już wcześniej wspomniałam,
zrezygnowałam z podeszew z masy papierowej,
 wykonałam  je ze skóry w kolorze czarnym,
wykańczając połączenie podeszwy z górną częścią buta
za pomocą paska skóry o szerokości
12 mm i długości równej obwodowi buta.







Na koniec ,po sklejeniu wszystkich części 
docięłam ze skóry sznurowadła.
A tak prezentują się gotowe buty
na nogach lalki:)






Ta dam:)))
Gotowe!

Miłego początku tygodnia:)

Wasza M.Arta











20 komentarzy:

  1. Odpowiedzi

    1. :P
      no, tylko nie piję jak przysłowiowy szewc :-))

      Usuń
  2. O jacie jakie piękne !!! Super efekt.

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Kiedy ogladałm art dolls w takich butach, myslałam,ze były gdzies kupowane, nie mogłam uwierzyć,ze mozna samemu takie zrobić, a jednak...:-)

      Usuń
  4. Martuś,toż to Mistrzostwo.Szacun,,
    Słupscy producenci obuwia niech się schowają .
    Odkrywasz przed nami tajniki swoich talentów,chylę czoło.
    Paaaaaaaa

    OdpowiedzUsuń
  5. Podziwiam i buty i talent i wytrwałość :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. oj świetny pomysł!!! w życiu bym nie pomyślała że używasz do wykonania butków masy plastycznej :) naprawdę fajnie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z masy można niemal dosłownie wszystko zrobić...

      Usuń
  7. O matuchno ile to pracy....Podziwiam pa....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie tak wiele, jak się z pozoru wydaje, Ulencjo:-)

      buziaki

      Usuń
  8. Noooo podziwiam, mnie by się nie chciało...

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacja ! Podziwiam cierpliwość :)

    OdpowiedzUsuń
  10. WoW! Jestem zauroczona. Wprawny z Ciebie szewc. Podziwiam i serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękna lalka, świetne buty idealnie do niej pasują.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo pozostawione przez Was w komentarzach, za czas
postom poświęcony...:)