niedziela, 8 kwietnia 2012

GIPSOMANIA

 

                     Jak wykonać owoce z gipsu?


Zadanie nie jest zbyt skomplikowane.Rozrabiamy gips z wodą do konsystencji gęstej śmietany, wlewamy go do przygotowanego wcześniej pudełka, dowolny owoc lub warzywo zanurzamy w gipsie do połowy,odkładamy do momentu związania, po czym powtarzamy czynność, ale tym razem zanurzamy w gipsie część owocu wystająca ponad powierzchnię. Używamy do tego celu drugiego takiej samej wielkości pudełka zawierającego półpłynny gips i ponownie czekamy,aż gips zwiąże, po czym rozdzielamy obydwie części i  uwalniamy owoc, po którym pozostaje zagłębienie w gipsie- negatyw owocu. Po odizolowaniu wnętrza zagłębienia roztworem mydła, umieszczamy w zagłębieniu kolejną porcję gipsu, czekamy aż zwiąże i uwalniamy gotowy owoc gipsowy. Podobnie postępujemy z każdym owocem czy przedmiotem, którego odlew chcemy wykonać.



Dość często wykorzystuję te gipsowe odlewy owoców do aranżacji, najczęściej jednak"stacjonują"  na półce i  regaliku w mojej sypialni.



Miło mi Was wszystkich gościć u siebie.
Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do częstego zaglądania do Lnianego Zaułka, obiecuję,że będzie się  tu wiele  działo:-)))

2 komentarze:

  1. Super pomysł tylko mam jeden problem . jak próbowałam podzielic formę na dwie czesci to mi sie wszystko popękało :) proszę o pomoc jak odzielić dwie połowki gipsu :) dziękuje Beata

    OdpowiedzUsuń
  2. Pisze z komórki- jak wrócę do domu odpisze.Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za wyroznienie,będę się starała jeszcze bardziej

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo pozostawione przez Was w komentarzach, za czas
postom poświęcony...:)