piątek, 14 września 2012

Moje przeżywanie haiku i dynie


Witam wszystkich:))

Ance

Wpadłaś w rezonans-
zachwyt udzielił się innym

tajemnicą zaintrygowana
odkrywam równowagę
na nowo


Wieczorny powiew
Woda liże
Nogi czapli
Busan 1715-1783


Późna jesień:
Mój sąsiad-
Myślę o tym, jak żyje
Bosho


Mgła, za mgłą księżyc
a ja wszedłem w kałużę
zwodne są drogi
Issa 1795


W tej okolicy
wszystko, co wzrok obejmie
takie jest chłodne
Bosho 1688








Śpiewa
choć nóż w sercu
i noc nieprzespana

*

Równowaga

serce na dłoni
zboże w spichlerzu

ręka  w temblaku
głowa w chmurach

ogień w kominku
chleb w piecu

słoje w spiżarni
zupa w garnku

obraz w sztalugach
gwóźdź na ścianie

sztacheta w płocie
rzeka do morza

ryba w wodzie
łza w oku

róża w wazonie
dziecko w kołysce

mucha w kieliszku
kamień na sercu

kolczyki w uchu
liście pożółkłe

a wina we mnie?
...



18 komentarzy:

  1. ...milczycie...
    pomilczmy wiec razem...

    OdpowiedzUsuń
  2. Marto:*

    Wiesz, marzy mi się moje haiku, w formie do zawieszenia na ścianie i takie na płótnie bardzo by mi pasowało:)
    Te kolczyki dyniowe są piękne! Chyba się do Ciebie zakradnę nocą i to wszystko ukradnę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba nie będziesz musiała..

      Usuń
    2. Marto, skąd wiedziałaś??? Niesamowite!! Właśnie otworzyłam paczkę i tam znalazłam to, co dziś rano sobie wymarzyłam, czego dowodem jest mój komentarz powyżej:))))
      Wspaniale! Tak się cieszę:) Mam już na to miejsce i jest genialnie. Wszystko łącznie z opakowaniem bardzo mi się podoba. bardzo Ci dziękuję:)))

      Usuń
  3. Czy zapomniałam napisać, jak pod dużym wrażeniem tego postu jestem?
    Jestem pod wielkim! Sama poezja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po prostu wyszło ze mnie ze środka...

      Usuń
  4. świetne haiku , a Twojego autorstwa jestem szczęśliwą posiadaczką :D , dyniowe kolczyki słodziachne :))
    dziękuje za wszystko jeszcze raz z całego serducha :))
    ps. Kajetan jakiego koloru bedzie ,bo jak sie nie mylę to białego ;p jeżeli jest będzie inaczej to mnie naprostuj
    buziaki
    Ag
    juz milczę ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Kajetan jest synem Białej , ojciec nieznany niestety...
    może być biały, może być w innym niż biały kolorze...

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacja...pieknie tu i nastrojowo i cudne zdjecia i sliczne kolczyki, pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytam ten post już jakieś pół godziny. Wspaniały!

    OdpowiedzUsuń
  8. haiku... absolutna kondensacja poezyji :)

    w czasach licealnych namiętnie czytałam, a nawet próbowałam pisać haiku (średnio zgodne z rozkładem sylab) :)

    kiedyś wprowadziłam mamę w trwogę, gdy napisałam:
    mamo już do Ciebie nie wrócę
    porwały mnie
    dzikie gęsi.

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Martuś....umilkłam.
    Spoglądam na swoje SKARBY-dom zapachniał lawendą i SERCEM nadawcy.
    Ale widocznie było za mało... ,....czytam,milknę....czytam...zamyślenie...DZIĘKUJĘ.
    Wiem,czuję ...to też do mnie...widzę kawałek swojego życia,cudowny świat bo zamieszkują go cudowni Ludzie.
    Drugi CZŁOWIEK-prezent od życia.... za darmo!
    Twój wpis......pamiętaj- łzy to oczyszczenie.
    DZIĘKUJĘ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pięknie....
      Dziękuję, Eluniu...:;;;))))

      Usuń
  10. TYLE POZYTYWNYCH EMOCJI, TYLEWZRUSZEŃ DZIĘKI TOBIE:))))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo pozostawione przez Was w komentarzach, za czas
postom poświęcony...:)